Teksto dydis:
2017-09-18 21:03
5.20.102.186 LTU

54 Intravertė

Aš irgi nesu "bandos" žmogus, bet džiaugiuosi, kad mokiausi mokykloj, ir ne kokioj prestižinėj ar katalikiškoj gimnazijoj, o paprastoj vidurinėj, kur buvau "balta varna", bet užtat išmokau laikytis savo vertybių, apgint savo nuomonę, mačiau, kad bendraamžių yra visokių, jie gyvena visiškai kitaip. Gyvenime pasitaiko visko, bendravimo su įvairiais žmonėm įvairiose situacijose, todėl mokyklos patirtis praverčia. Ir ne, robotu aš netapau, nesvajoju apie šeimą, mašiną, televizorių (kaip kad kiti komentatoriai įvardijo - "privaloma programa"). Kol kas dirbu įstaigoj nuo 8 iki 17, bet ateity svajoju įsigyt būstą kur toliau nuo didmiesčio, prie jūros, gyvent viena ir dirbt individualiai, iš namų.

0
2017-09-12 20:44
88.119.30.15 LTU

53 Dirbu mokykloje

Mokyti visų mokomųjų dalykų savo gimnazisto vaiko nesiryžčiau. Savas dalykas be problemų, keletas giminingų irgi būtų pusę bėdos, bet likusių kokybiškai mokyti tikrai negalėčiau, nes tiesiog trūktų dalykinių ir didaktinių žinių. Vienaip yra mokomi humanitariniai mokslai, kitaip tikslieji, dar kitaip visuomeniniai... Kai kurių tėvelių "pasapnavimai", kaip jie visko galėtų išmokyti savo vaikus patys, man "kvepia" akmens amžiumi. Mokyklos atsirado ne prieš du šimtus metų, o gerokai anksčiau (šiaip ir Lietuvos mokyklai jau daugiau negu 600 metų). Mokyklos atsirado su žmonijos progresu ir profesijų specializacija. Šeima tiesiog pasidarė nebepajėgi suteikti savo vaikams visų žinių ir įgūdžių, kurie jiems tapo būtini gyvenant sparčiai progresuojančioje aplinkoje. Savarankiško mokymosi forma Lietuvoje yra įteisinta, ja naudojamąsi, bet dėl būtinybės, o ne kaip gelbėjimosi ratu nuo "blogos" mokyklos ir "blogų" mokytojų. Savarankiškai mokosi sergantys, išvykę iš Lietuvos, mažų gimnazijų gimnazistai, kai nesusidaro reikiamas mokinių skaičius laikinojoje grupėje ir kt. atvejais. Dažniausiai savarankiškai besimokantys tame dalyke pasiekia prastesnių rezultatų, negu būtų pasiekę, jei būtų mokęsi klasėje. Nes kai nebėra to "blogo" prievaizdo mokytojo, tada mokinio pasiektas rezultatas priklauso nuo vaiko valios, motyvacijos, tėvų požiūrio į mokymąsi ir tėvų pagalbos vaikui. Tai didelis iššūkis vaikui. Yra tėvų eruditų, kurie tikrai galėtų išmokyti savo vaikus neprasčiau už mokytojus, bet jie tam paprasčiausiai neturi laiko. O tėvų, kurie, turi laiko ir įsivaizduoja, kad "puikiai" galėtų mokyti savo vaiką, supratimą ir žinojimą apie mokymąsi lyginčiau su garsiuoju Sokrato žinojimo tašku.

2
2017-09-11 23:01
86.38.159.59 LTU

52 ridikas

Tikrai reikia neformaliojo mokymo. Kad supermamytės ir jų mamyčiukai kitiems netrukdytų mokytis.

1
2017-09-11 21:34
212.112.151.164 DNK

51 Gargamelis

Beje, pasirenkančių nuotolinį mokymosi būdą vaikų skaičius kasmet vis daugėja: 2013 m. šalyje nuotoliniu būdu mokėsi 847 mokiniai, 2016 m. – 2327. Cia ne del emigracijos kartais? Nera kuo didziuotis.

2
2017-09-11 16:12
88.119.40.56 LTU

50 to 49 ir 48

o kas cia jusu isskirtiniais angeleliais tures uzsiimti. negi kiekvienam angeleliui po asmenini mokytoja skirti? o kaip stai bureliuose. ar gerai ugdo jusu angelelius? ar pasiekimai atitinka jusu luksescius. taigi bureliuose tai papt yra daug vaiku, yra konkurencija, yra viskas tas pats kas mokykloje ir riboja tai pat jusu angeleliu veiksmus ir israiskos laisve. stai per per fortepijono uzsiemimus neleidzia jusu angeliukui groti su kojomis, su pagaliu ir spardyti atsinesto kamuolio. isivaizduojate kokia jusu angeliukams trauma. o stai piesimo burelyje piesia daug vaiku, o jusu angeliukas vepso per langa i piesia kazka ne i tema ir jam nepatinka kad reikia piesti su akvarele nes jis nori su flomasteriais. irgi pagalvokit kokia trauma. o gal vistik problema supermamytes ir ju visados teisus vaikuciai.

13
2017-09-11 14:48
88.119.136.173 LTU

49 48-am

Super komentaras. Deja, daugelis jūsų nesupras. Daugelio viso gyvenimo siekiamybė, kurią diena iš dienos diegia savo vaikams - "geras" darbas nuo ... iki... (pageidautina kokioje gerai žinomoje gamykloje), stabilus (tai reiškia, kad per 10 metų geriausiu atveju jis gal ir pakils 10 procentų) atlyginimas, pastovios (robotuko įgūdžius sėkmingai įtvirtinančios) sąlygos, karjeros galimybės (čia atskira tema - uždėk pagonus ir didžiumai net atlyginimo galėsi nebemokėti). O vietos kūrybai, buvimui savimi čia nenumatyta. Todėl ir dusinami vaikai jau pirmose klasėse, niveliuojami, tempiami lygiai su visais pagal vieną kurpalių. Negalima mokėti daugiau (nes mokytojui sunku užimti gabų vaiką), negalima mąstyti kitaip ar turėti kitokią nuomonę. Kuo blogai mokyti vaikus namie? Ogi niekuo. Kas daugiausiai tuo piktinasi - būtent tie "teisingieji", nesugebantys pažvelgti į reikalą kūrybiškiau, kuriems išlipimas iš nustatytų rėmų - tolygu pasaulio žlugimui :)

6
2017-09-11 12:43
62.205.91.89 BEL

48 Labai daug

Gabiu vaiku, deja tevai per kvaili tai pastebeti o mokytojai tuo labiau. Desciau busimiems mokytojams, graudus vaizdas... O statistinis pedagogas 40 - 50 metu, pabendraukite, suprasite kas per kvailiai. Plius robotu vartotoju visuomeneje, nusistoveja taisykles: mokykla, universitetas, eiti kazkam dirbti, seima, vaikai, pencija, mirtis... O kur ambicijos, kur kazko sukurimas, kur pasipriesinimas robotizmui.... Nera.. Asmenybe formuoja aplinka, kvailiu aplinkoje, kvailys ir susiformuoja...

5
2017-09-11 11:02
81.97.237.91 GBR

47 UK Magistras

Turiu matiekos magistra ir galeciau savo vaika mokinti absoliuciai visu dalyku. Pasiskaitai pagal reikalavimus ir vaikui isaiskini. Ka cia dar diskutuoti? Aisku jei baigei daile, kuno kultura ar geografija - fizikos ar matiekos 15kos metu vaiku jau tikrai nepaaiskinsi! Beje, mokytis sekmingai universitete tikrai nereikia daugelio mokykloje destomu disciplinu!

5
2017-09-11 10:08
94.232.121.165 LTU

46 Nepritariu

Jau madingos visokios montesori, humanistines mokyklos ir pan., kur vaikai nevertinami, nelyginami su kitaus ir pan. Tai dabar isvis namie sugalvojo mokyti. Ir dar tevai galetu tai daryt. Na nepritariu. Pedagogai turi spec. issilavinima, yra atskiru sriciu specialistai. Juk visi taip piktinasi, kad mokytojai nesudomina, nemoka paaiskinti. O cia, pasirodo, jau ir tevai gali mokyti. Be to, negyvensi visa laika pasislepes. Gyvenime visur reikia bendrauti, konkuruoti, kartais pakovoti. Tiek universitete, tiek darbe. O daznam, net suaugusiems, reikia motyvacijos, reikia matyti, koks tavo ziniu lygis kitu kontekste. Namuose ta padaryti labai sunku.

7
2017-09-11 10:05
88.119.40.56 LTU

45 to 37

o kodel tau buvo mokykla peilis? zinoma mokykla ne kurortas ten reikia mokytis, ten tenka ir pasipykt, pasikumsciuoti, pasi- pasi- pasi-. vistik susirneka visokie vaikai, su skirtingu auklejimu, skirtingu suvokimu kas gerai o kas blogai. bet vistik tai yra socializacija. ismoksti atskirti melagius, museikas, visokius trintukus ir t.t. tai labai gerai pravercia suagusiuju gyvenime.

2
2017-09-11 10:00
88.119.40.56 LTU

44 to 24

issilavinimas nera gebejimas mokyti. nelabai isivaizduoju ka gali ismokyti savo vaikus supermamytes. tai jau butu tragedija. plius nepamirsk kad i mokyklas eina vaiku kuriu tevai dirba darbininkiskas specialybes. jie daznu atveju baige profkes. daznu atveju jie nesugeba sakinio be klaidu parasyti. ka jie namuose gal ismokyti savo vaiku? galiausiai prietume prie to kad turtingesni mokytusi geriau o varguoliai ir liktu varguoliais. plius kaip vaikui zinoti ar jis moka gerai ar blogai jei nemato kaip mokosi kiti vaikai. vien uzodziu mokymasis namuose yra nesamone.

2
2017-09-11 09:56
84.46.195.181 LTU

43 .

melas. Vaikai kurie prieš tai eidavo į darželius lengviau adaptuojasi mokyklose, vaikai kurie nuo pirmos klasės eina į tą pačią mokykla dažniausiai iki paskutinių klasių su savo bendraklasiais kaip kumštis, o atėję iš kitų specializuotų pradinių neretai truputi "nuo klasės". Čia yra mokytojų, o taip pat ir nepriekaištingų mokytojų kuriuos veikia aplinka problema. Mokytojas svarbiausia, netykę mokytojai ir ne mažiau svarbu mokytojai, kurie nieko negalį padaryti. Dar paminėsiu labai svarbu labai geras pats pirmasis mokytojas, neretai tada formuojasi tie pritapimai, motyvacijos, elgsenos. Būna atvejų, kada gan įžūliai besielgiantį mokinį mokytojas laiko kaip pavyzdį ir sako va toks judrus vaikas turi būti ir atvirkštinis variantas reto lėtumo mokytoja, bet gabi užsienio kalboms su savo augintais vaikais lietuviškai net nešneka. Taip pat vaikui koks jis bebūtų reikia skiepyti sąmoningumą.

1
2017-09-11 09:50
88.119.40.56 LTU

42 to 22

jei dirbti tenka kolektyve tai nori nenori tenka bendrauti su visais ir nepasirinksi su bendrausi. jei tenka ikurti savo versla tai bendrauti tenka su visokiais klientais ir nepasinksi. todel gebejimas bendrauti, suvokti, suprasti aplinkinius yra labai geras dalykas. labai gerai kai vaikai suvokia kas yra neklauzados, kas yra blogi vaikai, kas nori mokytis, kurie vaiaki tinkami bendravimui po pamoku, kurie ne ir t.t. o tai kad buvai nesocializuota tai jau teveliu problema, nes jie nesugebejo taves paruosti socializacijai. todel pagal save nereikia vertinti ir visos aplinkos.

1
2017-09-11 09:39
88.119.40.56 LTU

41 roro

na galima ismokti ta eilerasti mintinai klaseje. pamenu jei pamirsdavau ismokti tai ismokdavau per pertrauka. kame problemos? cia gal problemos teveliuose, kad nesugeba vaiku parusoti mokyklai, nesugeba psichologiskai nuteikti ir t.t. stai mamyte neizvelgia socializacijos. o ar ne socializacija ismokti klausytis mokytojo, atsakinehcio klasioko, ismokti sedeti ir netriuksmauti, paskolinti parkeri klasiokui kuris pamirso atsinesti, per dailes pamokas isreiksti save, per pertraukas bendrauti su kitais vaikais net tik klasiokais. koks uzaugs vaikas jei nemokes bendrauti, nesuvoks kad visi skirtingi ir kad siltnamio salygu suaugusiuju pasaulyje nera.

2
2017-09-11 09:34
78.62.253.44 LTU

40 jeigu

gal tada netinka ir neįgalių vaikų "integravimas" į bendras mokyklas, kuriose iš jų tyčiojamasi? Tačiau kodėl stengiamasi jas mažinti ar uždaryti?

0
2017-09-11 08:19
77.79.63.176 LTU

39 Pagaliau!

Dabar, kai pradėjo katastrofiškai trūkti mokytojų, išlaikyt finansiškai nepakeliamas sovietinės sistemos mokyklas, tampa visiškai nuostolinga. Siūlyčiau kuo greičiau spręsti nuotolinio mokymo klausimą, kol paskutiniai vaikai neišsilakstė po užsienius.

9
2017-09-11 07:56
90.137.10.148 LTU

38 skaitau komentarus

ir sypsena kelia,juk tam ne kiekvienas gali ryztis,vieni tevai turi turet stora pinigine ,kiti gera galva ir issilavinima.kai kurie cia klausia kas mokes ,juk tam manau nereikia proto ,kad suprastum ;niekas

1
2017-09-11 07:18
78.60.249.7 LTU

37 ...

Kai pradedi galvot koks peilis man buvo mokykla, bet labai gaila niekas nesiule alternatyvu...

1
2017-09-11 05:37
78.62.7.19 LTU

36 palto saga >34

Kiek metų sėdėjote kalėjime, kad galite palyginti?

4
2017-09-11 05:04
78.56.113.33 LTU

35 Ab

Kai tenka samdytis kone visų sričių korepetitorius, susimąstai, ar tikrai vaikui verta eiti į mokyklą. Bet kaltinčiau ne sistemą, o programas ir vadovėlius, ypač pastaruosius. Žinau, kad geri matematikai mokydami naudojasi dar tarybiniais vadovėliais.Tikrai manau, kad yra tėvų, kurie sugebėtų organizuoti vaiko mokymosi procesą namuose. Su viena sąlyga - jei pats vaikas pakankamai motyvuotas.

1
2017-09-11 02:42
79.133.245.66 LTU

34 ...

Mokykla- - antras baisiausias dalykas po kalėjimo....

8
2017-09-10 23:49
90.131.44.235 LTU

33 18-am

O jūs kartais nieko nesumaišėt? Sakot, klasėje keli nemotyvuoti tarp likusių motyvuotųjų? Na, nesiginčysiu, gal kur taip ir yra, deja, mūsų mokykloje viskas atvirkščiai. Bent jau mūsų mokykloje visi papildomi moduliai atiduodami būtent dundukams, kurie, šiaip ar taip, stengiasi visais būdais nuo jų išsisukti. Pamokoje kartelė nuleista iki pačio žemiausio lygio, kad, neduok Die, iš vaikų nebūtų pareikalata per daug. Gabus mokinys reikalingas tik konkursuose sudalyvauti, o toliau - mokykitės ir ruoškitės patys... Vaikas neturi jokio noro eiti į mokyklą - iš jo tyčiojasi, kad yra moksliukas, kad nesikeikia triaukščiais keiksmažodžiais, kad skaito knygas, kad domisi ne tik šaudyklių žaidimais, kad dalyvauja konkursuose. Apie pritapimą prie klasės "populiariųjų" net kalbos nėra. Ar būtų geriau mokytis namuose? Nustačius aiškius atsiskaitymo intervalus ir kriterijus - vienareikšmiškai TAIP.

2
2017-09-10 22:57
188.69.211.134 LTU

32 Gedas

ir taip debilų pilna Lietuva ...

6
2017-09-10 21:50
213.164.106.181 LTU

31 Šiaip jau

Pedagogams keliami rimti kvalifikaciniai reilkalavimai, o tėvams jų nereikėtų? :))))))))))

6
2017-09-10 21:07
188.69.195.123 LTU

30 vilma

įdomu ką vaikas išmoktų namie, jei tėvai net vidurinės nesugebėjo baigti, kaip sakoma duok durniui laisvę, mokytis tokie tingėjo, tingės ir vaikus į mokyklą vesti, rėks- mes patys, be to, vaikams reikia draugų, o ne namie su tėvais sėdėti

8
2017-09-10 21:04
78.60.54.34 LTU

29 T

Visur pasiteisino, bet pas mus "reikia aktyviau diskutuoti". Tuom viskas ir pasakyta.

4
2017-09-10 20:51
87.117.230.8 GBR

28 (ne)mokantis namuose

kt. mano postas nr 27. ne, hegzametru ir trigonometrijos nemokau (nors ismanau neblogai) - o kam? mokau statyti namus, vairuoti automobili, tvarkyti pinigus ir organizuoti versla, kalbeti viesumoj, mokau adaptuotis svetimoj saly, kulturoj, susirasti draugu, laisvai mastyti nebijant autoritetu spaudimo. mama moko literaturos (ne tos mokyklines apie zemaite ir biliuna) o tikros pasaulines, moko reiksti mintis rastu, gaminti valgyt, sveikatinimosi reikalu. patys jie ismoko sportuoti, naudotis kompiuteriu ir kt. devaisais nuo iphonu iki dronu, plaukiot, nardyt... nuolat stebina visokiais mazais isradimais ismoktais is youtubo lifehack kategorijos. zodziu manau, kad viskas su tais mano "naminukais" gerai, mes - tevai - patenkinti, vaikai patenkinti. o as pats kaip sioks toks darbdavys tikrai i darbuotojus pirmiausiai rinkciausi tokius kaip maniskiai nei standartizuotus mokyklinius.

6
2017-09-10 20:29
87.117.230.8 GBR

27 maniskiai mokos namuose

nes nuolat keliames vis i kita sali ir teoriskai net nebezinau kokios is ju jurisdikcijoj tebera vaikai. kartais palanko keleta menesiu tai viena tai kita mokykla, bet tik tam, kad isitikintume, kad nieko nepraradom. ar tai svedu, ar anglu, ar ispanu ar prancuzu ta sistema - visur mazdaug tas pats, vaikai varu varomi mokytis, to ko jie nenori. bet jei jie mokosi tai kas jiems patinka - jie ta daro savo malonumui. vienas vat kuria animacinius filmukus, kitas reklaminius klipus uz pinigus daro, trecias kalbomis ir filosofija domisi. nesigirsiu, kad ju pasiekimai kazkokie tai nerealus, bet tikrai nenusileidzia bendram ju amziaus lygiui, o svarbiausia - jiems patinka, nereikia sakyt, kad vat ties tuo padirbek pora valandu - jie ties tuo dirba net per nakti. beje labai galingas ziniu saltinis yra internetas ir discovery bei history kanalas - ten visa bendrojo lavinimo medziaga ir dar daugiau ir svarbiausia pateikta pramogos forma, o pramogaut vaikams nepabosta.

8
2017-09-10 17:52
5.20.64.11 LTU

26 skaitytoja

va, dar viena pora kaliošų. Naujiena, grįžtame į ,,vargo mokyklos " laikus (spaudos draudimo metais mamos mokė vaikus skaityti verpdamos rateliu) , bet dabar ... mokyklos nustekentos, pinigų nėra jokiems būreliams, moduliams, konsultacijoms mažesnėse mokklose pagal mažą mokinių skaičių, mokytojas kaip koks durnelis dar ,,teriojasi" su krūva vaikų klasėje, stengiasi visus išmokyti , o kad neturi autoriteto, tai kalta pati švietimo sistema, kai visos pareigos teko mokytojui, o teisės - mokiniui. Kas mokėtų už ta individualų mokymą? Nors... daygeliui tinginių užtektų ir tėvų mokymo, vis tiek mokyklose kai kurie nieko neišmoksta.Prasilavintų ir tėveliai, vaikelį mokydami

10
2017-09-10 17:41
78.61.106.155 LTU

25 Visu

100 pritariu,dabartinė švietimo sistema-niekinė.

11